Ny fasad på samma adress

Vad kul att du har hittat hit till vår nya webbplats. Välkommen att se dig omkring och hör av dig om det är något du funderar över.

bild på startsidan

Välkommen till nya hyresgastforeningen.se

Här får du som medlem stöd och råd kring ditt boende och inspiration för att engagera dig i ditt bostadsområde. Du som är förtroendevald hittar mallar och verktyg som gör ditt viktiga jobb lite smidigare. På webben finns också rapporter, pressmeddelanden och nyheter för dig som vill hålla dig uppdaterad och lära dig mer. Självklart hittar du alla våra kontaktvägar, om du så vill veta hur varmt det får vara i din lägenhet eller behöver ett citat till en artikel finns vi här för dig.

Logga in

Om du är medlem kan du nu logga in med Bank-ID. Här hittar du bland annat din närmaste förening, olika betalningsalternativ för medlemsavgiften och avtal som du kan behöva vid till exempel andrahandsuthyrning.

Är du även förtroendevald kan du när du loggat in skapa nyheter och aktiviteter, söka pengar till din verksamhet och beställa produkter från webbutiken för profilprodukter.

Aktuellt

Till Aktuellt går du om du vill veta vad som är på gång nära dig och i hela landet. Filtrera nyheter, aktiviteter och pressmeddelanden på plats eller datum. När du söker nyheter nära dig klickar du dig lätt vidare till din regions egna sida. Där hittar du vad som är på gång i just din region.

Medlem

Under Medlem har vi samlat allt som våra medlemmar oftast frågar efter. Läs om hur medlemskapet fungerar, hitta svar på dina frågor under Stöd och råd och besök den härliga förmånssidan. Här hittar du också inom kort ingången till den digitala utbildningsplattformen där du hitta många intressanta utbildningar.

Förtroendevald

Kanske är du medlem och funderar på hur det är att vara förtroendevald? Här kan du läsa om hur det går till att bli vald och vad som ingår i uppdraget.

Engagera dig

Som medlem i Hyresgästföreningen kan du påverka ditt och andras boende. Du kan till exempel starta arbets- eller aktivitetsgrupper tillsammans med dina grannar, arbeta i nätverk, bli husombud eller gå med i styrelsen för en lokal hyresgästförening. Här har vi samlat ett gäng goda exempel på hur andra har engagerat sig. Vi tipsar också om hur du kan göra skillnad – var med och påverka där du bor!

Vår politik

Hyresgästföreningen är partipolitiskt obunden men det betyder inte att vi inte är politiska. På de här sidorna kan du läsa om vad vi tycker om marknadshyror, vilka som är våra viktigaste mål och hur vi jobbar utifrån vår bostadspolitiska vägvisare. Du hittar också lokala bostadspolitiska program, alltså vad vi jobbar för precis där du bor.

Faktabanken

Hur länge behöver unga vuxna bo hemma? Vilka konsekvenser får konceptrenoveringar? Vilka är det egentligen som bor i hyresrätt? I Faktabanken finns rapporter, statistik och fakta som besvarar dina frågor. Och kanske hjälper dig att ställa ännu fler?

Om oss

Allt om hur vi på Hyresgästföreningen är organiserade, vad vi gör och vilken vision vi har framför oss när vi gör det kan du läsa om här. Vill du bli en av oss och jobba hos oss så är det här du hittar lediga tjänster.

Kontakta oss

Ja gör gärna det! Som medlem når du oss enklast via vårt kontaktformulär här på webben. Du kan också snabbt hitta din närmaste region eller förening. Vill du få tag i någon av våra talespersoner har vi både nationella och regionala presskontakter.