Glad kvinna lägger pussel
Hyresgäst­föreningen

Välkommen till nya Hyresgäst­föreningen

Sedan Hyresgäst­föreningen startade för nästan hundra år sedan har vårt fokus varit alla människors rätt till en bostad med en rimlig kostnad. Vi är stolta över att vara en bred samhällsaktör med hyresgästen i fokus. Nu ser vi fram emot att ta Hyresgäst­föreningen vidare in i framtiden med en ny visuell identitet som speglar oss - en folkrörelse som alltid är relevant genom att alltid vara i rörelse.

Hyresgäst­föreningen hjälper dig med hyresrådgivning

Vi får nytt utseende

Vi vill att du som bor i hyresrätt vänder dig till oss när du har flyttat in i din nya lägenhet, när ditt boendeliv förändras, när du vill engagera dig i ditt bostadsområde eller om du får problem med ditt boende och behöver stöd eller juridisk rådgivning.

Hyresgäst­föreningen ständigt i rörelse

Hyresgäst­föreningen är alltid i rörelse

För att möta dina behov tar Hyresgäst­föreningen nu nästa steg och får en ny visuell identitet. Vår nya varumärkesidentitet bygger på bryggan mellan människor, förstärker det kraftfulla som finns i Hyresgäst­föreningens rörelse – en folkrörelse som alltid är relevant genom att aldrig stå still.

Hyresgäst­föreningens logotyp 3d

Vi bygger broar

Vår nya visuella identitet förstärker det kraftfulla som vi på Hyresgäst­föreningen står för – en folkrörelse som utvecklas och är relevant för både för dig som är medlem idag som för nya medlemmar. Med vår nya logotype vill vi kommunicera gemenskap, trygghet och kraft. Logotypen består av två stabila fundament likt hyreshus eller människor som förenas av en bro som speglar oss på ett grafiskt, tidlöst och lekfullt sätt.

Vi hoppas att du gillar vår nya design lika mycket som vi gör!