Information om cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre webbupplevelse och för att mäta hur webbplatsen används. Vad hanterar vi för data

FAQ för webben

Här hittar du vanliga frågor och svar gällande hemsidan.

F: Hur loggar jag in?

S: Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och klicka på knappen ”Logga in”.

F: Varför kan man endast logga in med BankID?

S: Detta är för att skydda dina personuppgifter.

F: Jag har inget BankID. Hur gör jag?

S: Kontakta din bank för frågor om hur du skaffar BankID. Eftersom vi har stärkt skyddet för dina personuppgifter så använder hemsidan BankID vid inloggning. 

F: Jag använder Internet Explorer/Safari men sidan buggar. Vad är fel?

S: Hemsidan är optimerad för Google Chrome. Använder du Internet Explorer eller Safari kan vi idag inte garantera alla funktionaliteter. 

F: Kan jag lita på att ni hanterar mina personuppgifter på ett korrekt sätt?

S: Ja, vi följer dataskyddsförordningen (GDPR), som är en förstärkt version av den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Webbsidan lagrar ingen information om personuppgifter.

F: Kan jag välja att betala min medlemsavgift via Autogiro?

S: Ja det kan du. Antingen väljer du detta alternativ när du registrerar dig eller kan du, när som helst, logga in och ändra detta under ”Mina sidor”.

F: Hur hittar jag min förening?

S: Det finns två sätt att hitta din förening. 1. Logga in och gå till Mina sidor. Där hittar du genväg till din förening. 2. Gå till menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. Klicka på den blå sökrutan och välj ditt län och sedan din kommun.

F: Hur hittar jag mitt regionkontor?

S: Det finns två alternativ att hitta din region. 1. Logga in och gå till Mina sidor. Där hittar du genväg till din region. 2. Gå till menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. Klicka på den blå sökrutan och välj ditt län och kommun.

F: Kan jag kontakta Hyresgästföreningen via e-post?

S: Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. I den rosa rutan till höger hittar du kontaktformulär till Hyresgästföreningen där du kan skicka oss din fråga.

F: Var hittar jag medlemsförmåner?

S: Dina medlemsförmåner finns nu under Medlemskapet. Här hittar du även förmånshäftet och annan bra information till dig om ditt medlemskap.

F: Varför kan jag inte se mina rabatter på medlemsförmånerna utan att logga in?

S: Medlemsförmånerna är till för dig som medlem. För att du ska få se den unika koden måste du logga in. Har du problem att logga in kan du kontakta medlemscenter.

F: Hur hittar jag avtal och mallar för juridisk rådgivning?

S: Du hittar alla frågor och svar, juridisk rådgivning och avtal och mallar under ”Rådgivning”. Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Rådgivning.

F: Kan jag få juridisk hjälp direkt om jag blir medlem idag?

S: Det är viktigt att du är medlem innan problemet uppstår för att få hjälp fullt ut. Tvister som uppkommit innan medlemskapet kan vi inte agera i men du kan alltid få juridisk rådgivning.