FAQ för webben

Här hittar du vanliga frågor och svar gällande hemsidan.

F: Hur loggar jag in?

S: Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och klicka på knappen ”Logga in”.

F: Varför kan man endast logga in med BankID?

S: Detta är för att skydda dina personuppgifter.

F: Jag har inget BankID. Hur gör jag?

S: Kontakta din bank för frågor om hur du skaffar BankID. Eftersom vi har stärkt skyddet för dina personuppgifter så använder hemsidan BankID vid inloggning.

F: Jag använder Internet Explorer/Safari men sidan buggar. Vad är fel?

S: Hemsidan är optimerad för Google Chrome. Använder du Internet Explorer eller Safari kan vi idag inte garantera alla funktionaliteter.

F: Kan jag lita på att ni hanterar mina personuppgifter på ett korrekt sätt?

S: Ja, vi följer dataskyddsförordningen (GDPR), som är en förstärkt version av den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Webbsidan lagrar ingen information om personuppgifter.

F: Kan jag välja att betala min medlemsavgift via Autogiro?

S: Ja det kan du. Antingen väljer du detta alternativ när du registrerar dig eller kan du, när som helst, logga in och ändra detta under ”Mina sidor”.

F: Hur hittar jag min förening?

S: Det finns två sätt att hitta din förening. 1. Logga in och gå till Mina sidor. Där hittar du genväg till din förening. 2. Gå till menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. Klicka på den blå sökrutan och välj ditt län och sedan din kommun.

F: Hur hittar jag mitt regionkontor?

S: Det finns två alternativ att hitta din region. 1. Logga in och gå till Mina sidor. Där hittar du genväg till din region. 2. Gå till menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. Klicka på den blå sökrutan och välj ditt län och kommun.

F: Kan jag kontakta Hyresgäst­föreningen via e-post?

S: Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Kontakta oss. I den rosa rutan till höger hittar du kontaktformulär till Hyresgäst­föreningen där du kan skicka oss din fråga.

F: Var hittar jag medlemsförmåner?

S: Dina medlemsförmåner finns nu under Medlemskapet. Här hittar du även förmånshäftet och annan bra information till dig om ditt medlemskap.

F: Varför kan jag inte se mina rabatter på medlemsförmånerna utan att logga in?

S: Medlemsförmånerna är till för dig som medlem. För att du ska få se den unika koden måste du logga in. Har du problem att logga in kan du kontakta medlemscenter.

F: Hur hittar jag avtal och mallar för juridisk rådgivning?

S: Du hittar alla frågor och svar, juridisk rådgivning och avtal och mallar under ”Rådgivning”. Klicka på menyn (tre streck i övre högra hörnet) och välj Rådgivning.

F: Kan jag få juridisk hjälp direkt om jag blir medlem idag?

S: Det är viktigt att du är medlem innan problemet uppstår för att få hjälp fullt ut. Tvister som uppkommit innan medlemskapet kan vi inte agera i men du kan alltid få juridisk rådgivning.