Så behandlar vi personuppgifter

Du kan vara trygg med att Hyresgäst­föreningen behandlar personuppgifter på ett säkert sätt.

Hyresgäst­föreningen respekterar din integritet och vill att du ska känna dig trygg i hur vi behandlar dina personuppgifter. I vår integritetspolicy hittar du information om vilka uppgifter vi samlar in, varför vi samlar in dem och hur länge uppgifterna sparas. Du får även information om dina rättigheter gentemot oss när det gäller vår behandling av dina personuppgifter.

Bo kvar-försäkring för nya medlemmar

I samarbete med Trygg-Hansa har vi tagit fram en frivillig BoKvar-försäkring som under vissa förutsättningar erbjuds dig som är nybliven medlem. För att försäkringsbolaget ska veta vilka medlemmar som är försäkrade delar Hyresgäst­föreningen personuppgifter med dem. Som ny medlem kan du förhindra sådan delning genom att kontakta oss på 0771-443 443 inom en månad efter att du blev medlem. Här kan du läsa mer om villkoren för BoKvar-försäkringen och personuppgiftsbehandlingen som den innebär.

Kontakta oss

Du har alltid möjligheten att höra av dig till oss om du inte vill bli kontaktad av oss eller våra samarbetspartners. Hör då av dig till Servicecenter

Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter kan du höra av dig till vårt dataskyddsombud.

Integritetsskyddsmyndighetens webbplats kan du läsa mer om EU:s dataskyddsförordning, GDPR.