bostadsområde malmö

Victoriahem

Hyr du din lägenhet av Victoriahem? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Victoriahem

I januari 2022 slog sig hyresvärdarna Hembla och Victoria Park samman och bildade det gemensamma bolaget Victoriahem. Bostadsbolaget är med sina 38 000 lägenheter Sveriges största hyresvärd och förvaltar lägenheter i 30 av Sveriges kommuner.

Sök bostad hos Victoriahem

För att söka lägenhet hos Victoriahem behöver du skapa ett konto på bolagets hemsida. När du har gjort det kan du anmäla intresse för lediga lägenheter. Konto på hemsidan kan skapas av den som har fyllt 18 år.