Uppsala sommar vatten domkyrka
Adobe Stock

Uppsalas bostadskö

Genom Uppsala Bostadsförmedling kan du söka lägenhet hos 30 privata och kommunala hyresvärdar

Det kostar 305 kr per år att stå i Uppsalas bostadskö. Att få en bostads via Uppsalas bostadskö kan ta upp till sex år. Men under 2020 fick ungefär en tredjedel fick en lägenhet efter mindre än två års kötid. Under samma år förmedlades 6 755 bostäder via Uppsalas bostadskö. Utöver vanliga bostäder och studentbostäder förmedlades 281 ungdomsbostäder. Resterande bostäder som förmedlades var senior- och trygghetsbostäder.

Ställ dig i Uppsalas bostadskö här

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!