kvinna vattnar växter i växthus
Framtidsrörelsen Hyresgäst­föreningen

Lokala kurser och kurser vid förfrågan

Här hittar ni information om kurser som anordnas lokalt av föreningarna själva och kurser som vid förfrågan går att boka med regionkontoret.

Mötesplats
Hyresgäst­föreningen

Lokala kurser

Här hittar ni information om kurser som anordnas lokalt av föreningarna själva. Planerar ni i er förening en kurs och vill att den ska synas här? Hör av er till våra bildningsledare.

Följande kurser går att boka med regionkontoret. Hör av er till oss så kan vi komma överens om ett datum då vi kan hålla kurs via videolänk. Naturligtvis är det helt gratis! Vill ni själva hålla kurs har vi material inom många olika områden som ni kan använda. Exempelvis introduktion till Hyresgäst­föreningen, valberedning, att hålla möten, värva medlemmar och mycket mer.

Rättigheter och skyldigheter i hyresrätt

Vad kan jag kräva av min hyresvärd och vad förväntas av mig som hyresgäst? Under kvällen diskuterar vi rättigheter och skyldigheter utifrån några av de vanligast förekommande frågorna till region Stockholms juridiska enhet. Till exempel: brister i boendet, hyresavtal, lägenhetsbyte, störningar, andrahands­uthyrning och miljökrav.
Målgrupp: Medlemmar och förtroendevalda i Hyresgäst­föreningen
Kontakt: utbildning.stockholm@hyresgastforeningen.se