En man och en kvinna ligger på en filt på gräset och håller om varandra.

Bildningsprogram BohusÄlvsborg-Skaraborg

Välkommen till vårt digitala bildningsprogram 2024! Bildningsprogrammet vänder sig till dig som medlem och förtroendevald i region BohusÄlvsborg-Skaraborg. Utbudet fylls på hela tiden. Klicka på respektive rubrik så ser du vad som erbjuds just nu.

fysiska utbildningar

Fysiska utbildningar

Fysiska utbildningar – här hittar du datumsatta utbildningar. Du ser också vart utbildningarna genomförs och vem som utbildar.

Flera av utbildningarna är hybrida vilket innebär att du kan delta antingen på plats i lokal eller digitalt via din dator.

digitalautbildningar

Digitala utbildningar

Digitala utbildningar – här hittar du datumsatta utbildningar som du genomför tillsammans med andra.

En del av utbildningarna är hybrida vilket innebär att de ges från en lokal där du kan sitta med vid din dator.

e-learnings

Medlemsutbildningar och E-Learnings

Medlem – här hittar du digitala utbildningar som du genomför själv.

Här hittar du några tips på kurser kopplade till Hyresgäst­föreningen som du genomför själv digitalt, när det passar dig och där det passar dig. Kanske är du nyfiken på bostadspolitik? Eller mer om Hyresgäst­föreningen? Fler e-learnings hittar du på vår lärplattform Lärkan.

filmer

FILMER

Filmer – här hittar du filmade föreläsningar och utbildningar.

De filmade föreläsningarna och utbildningarna är kopplade till Hyresgäst­föreningens verksamhet och intresseområden. Allt från bostadspolitik till gårdsodlingar och annat spännande. Utbudet fylls på efterhand.

studiecirklar

STUDIECIRKLAR

Studiecirklar – här hittar du studiecirkelmaterial som du kan använda vid fysiska eller digitala träffar.

Vi genomför studiecirklar i samarbete med vårt studieförbund ABF. Genom ABF kan du också gå en cirkelledarutbildning om du vill. Hör av dig till vår strateg Magnus Tengberg för information.

bildnings

BILDNINGSMATERIAL

Bildningsmaterial – här hittar du skrivet material och länkar till bra böcker och annat som kan vara intressant.

Ta gärna kontakt med vår strateg Magnus Tengberg - om du inte hittar det du söker så hjälper han dig vidare.