bild rubrik

Digitala utbildningar och träffar

Här hittar du utbildningar som genomförs digitalt via Teams. En del av utbildningarna är hybrida vilket innebär att de ges från en lokal där du kan sitta med vid din dator.

I region BohusÄlvsborg-Skaraborg ingår Västra Götalands län (förutom Orust, Tjörn, Stenungsund och Ale kommuner.)

Välkommen till Hyresgäst­föreningen

En helt digital träff för dig som är nyvald till förtroendeuppdrag i region BohusÄlvsborg-Skaraborg. Regionstyrelsens ordförande Agnetha Andersson presenterar sig och du har möjlighet att ställa frågor. Du får även information om Hyresgäst­föreningen som organisation både nationellt och lokalt. Du som är ny har fått inbjudan men övriga intresserade är välkomna i mån av plats.

Träffen genomförs på Teams och leds av vår strateg Magnus Tengberg.

Torsdag 2 maj 2024 kl. 17.00-ca.18.30

Anmäl dig genom att ringa 010-459 23 62 eller maila bildning.bask@hyresgastforeningen.se så får du en digital länk

Miljöutbildning för förtroendevalda.

Hyresgäst­föreningen har en nationell miljöpolicy sedan flera år samt en regional handlingsplan för att genomföra policyns mål. Vi välkomnar nu dig som är förtroendevald och vill veta mer om Hyresgäst­föreningens miljöarbete till en utbildningsträff där vår regionchef Peter Laang tillsammans med förtroendevalda presenterar policyn och berättar om vårt miljöarbete.

Träffen genomförs helt digitalt på Teams för minimal miljöbelastning.

Onsdag 4 september kl. 17.00-18.30

För information och anmälan ring 010-459 23 62 eller maila utbildning.bask@hyresgastforeningen.se

Synlig i sociala medier

Vi vill synas och höras i sociala medier. Hyresgäst­föreningen har beslutat att öka synligheten ännu mer. Detta är en utbildning som leds av vår kommunikatör Alice Winroth tillsammans med förtroendevalda.

Kommer under 2024

För råd och stöd kring sociala medier ring 010-459 23 62 eller maila utbildning.bask@hyresgastforeningen.se.

Digitala vektyg för dig som förtroendevald

En introduktion av vår kommunikatör Alice Winroth där du har möjlighet att ställa dina frågor och få tekniska kunskaper.

Återkommer

Frågestund om hyresförhandling

För dig som deltagit i någon av våra förhandlingsutbildningar och har frågor som du vill ställa till någon av våra anställda förhandlare eller förtroendevalda i förhandlingsdelegationerna.

Återkommer