Din innergård
Nils-Olof Larsson
Inflytande i ditt område

Väsbyhem

Är du hyresgäst hos Väsbyhem ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen! Vi är en av Sveriges största folkrörelser med över 500 000 medlemmar som tillsammans kämpar för ett tryggt samhälle där alla ska ha möjligheten att skapa sig ett hem med rimlig hyra och schyssta villkor.

Väsbyhem – kort historik

Väsbyhem ägs av Upplands Väsby kommun och är ett bolag som arbetar för allmännyttan. De äger och förvaltar ett stort utbud av hyreslägenheter och har visionen att vara ”en värd för alla”. Med både radhus och lägenheter i flerfamiljshus vill de tillhandahålla boenden som passar småbarnsfamiljer såväl som studenter och pensionärer.

Så kan du som bor hos Väsbyhem bli medlem

Hyr du din bostad av Väsbyhem? Bli medlem i Hyresgästföreningen redan idag och ta del av våra förmånliga erbjudanden! Du får en stark och kunnig organisation som stöttar dig och kan hjälpa till med hyresförhandlingar, ge hyresjuridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Tillsammans skapar vi ett tryggt och hållbart samhälle med stort inflytande och gemenskap i bostadsområdena. Var med och förändra hyresvillkoren för dagens och morgondagens hyresgäster!

Kontakta oss gärna om du har några frågor om medlemskap eller hur vi på Hyresgästföreningen jobbar! Tfn 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär