stockholm bygger
Hyresgastföreningen

Stockholm bostadskö - Bostad i Stockholm

Genom Bostadsförmedlingen i Stockholm kan du söka lägenhet hos över 200 privata och kommunala hyresvärdar. Hyresgäst­föreningen är inte en bostadskö, däremot kan vi ge dig information och stöttning när du söker bostad.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta till kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns där för alla som bor i hyresrätt. Vi förhandlar din hyra, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Dessutom får du mängder av rabatter på allt från streamintjänster, biobiljetter till hyrbilar och hotell. Läs mer om medlemskapet här

Bostadskö i Stockholm

Det kostar 200 kr per år att stå i Stockholms bostadskö. För att ställa dig i bostadskön måste du ha fyllt 18 år. De flesta som fått en bostad i Stockholm har köat mellan 6 till 12 år. Under 2020 har nästan 18 000 bostäder förmedlats via Stockholms bostadskö.

Här kan du ställa dig i Stockholms bostadskö

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgäst­föreningen

Observera att Hyresgäst­föreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgäst­föreningen.