Mötesplats
Hyresgästföreningen

Telge Bostäder

Som hyresgäst hos Telge Bostäder är du varmt välkommen att gå med i Sveriges största folkrörelse. Hyresgästföreningen arbetar för gemenskap i bostadsområdena och tillsammans kämpar vi för allas rätt till ett bra och tryggt boende till rimliga priser.

Telge Bostäder – kort historik

Telge Bostäder bildades 1948 och ingår i moderbolaget Telge AB som i sin helhet ägs av Södertälje kommun. Deras vision är att genom förvaltning och förädling skapa ett varierat utbud av bra bostäder till Södertäljebor.

Så kan du som bor hos Telge Bostäder bli medlem

Hyr du din bostad av Telge Bostäder? Då kan du gå med i Hyresgästföreningen! Som medlem får du ta del av flera förmånliga erbjudande samt att du får vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året.

Hyresgästföreningen kämpar för ett samhälle där både dagens och morgondagens hyresgäster ska ha möjlighet att skapa sig ett tryggt hem. Som medlem hos oss ingår du i en gemenskap där vi kan hjälpa dig med hyresförhandlingar, ge juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden vid en eventuell tvist.

Undrar du något om medlemskap eller hur vi jobbar? Kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär. Vi svara gärna på dina frågor!