hustak södertälje

Telge Bostäder

Som hyresgäst hos Telge Bostäder är du varmt välkommen att gå med i Sveriges största folkrörelse. Hyresgäst­föreningen arbetar för gemenskap i bostadsområdena och tillsammans kämpar vi för allas rätt till ett bra och tryggt boende till rimliga priser.

Om Telge Bostäder

Telge Bostöder är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Södertälje kommun. Bolaget som är Södertäljes största förvaltar cirka 9 500 bostäder varav 650 är radhus. Bostadsområdena finns i Södertälje, Järna, Mölnbo, Hölö och Enhörna.

Sök bostad hos Telge Bostäder

Vill du bo i Telge Bostäder kan du ställa dig i bolagets bostadskö.
Lägenheterna hos Telge Bostäder förmedlas efter kötid. I bostadskön kan du ställa dig från att du är 16 år.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Hyr du din bostad av Telge Bostäder? Då kan du gå med i Hyresgäst­föreningen! Som medlem får du ta del av flera förmånliga erbjudande samt att du får vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året.

Hyresgäst­föreningen kämpar för ett samhälle där både dagens och morgondagens hyresgäster ska ha möjlighet att skapa sig ett tryggt hem. Som medlem hos oss ingår du i en gemenskap där vi kan hjälpa dig med hyres­förhandlingar, ge juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden vid en eventuell tvist.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Sök bostad i Stockholm

Söker du bostad i Stockholm? Då kan du gå in och läsa mer om bostadskö i Stockholm