Bild av låga lägenhetshus
Jonathan Petersson/Unsplash

Svenska Bostäder

Som hyresgäst hos Svenska Bostäder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi arbetar för allas rätt till ett bra hem och kan hjälpa dig med hyresförhandlingar och ge juridisk rådgivning när du behöver det.

Svenska Bostäder – kort historik

Svenska Bostäder har som främsta uppgift att ge dig som hyresgäst ett hem där du är trygg och vill stanna kvar. Bolaget grundades år 1944 och ägs av Stockholms stad. Svenska Bostäder är idag ett av Sveriges största bostadsbolag.

Så kan du som bor hos Svenska Bostäder bli medlem

Bor du i en lägenhet som förvaltas av Svenska Bostäder kan du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Som en av Sveriges största folkrörelser med över 500 000 medlemmar finns vi här för dig och stöttar i alla boendefrågor som rör din hyresrätt. Vi är en levande mötesplats där du kan vara med och påverka ditt – och dina grannars – boende.

Som medlem hos Hyresgästföreningen kan du alltid få juridisk rådgivning om det skulle uppstå en tvist och vi kan företräda dig i Hyresnämnden. Du får även en rad andra medlemsförmåner för ett tryggt och säkert boende, samt vår populära tidning Hem & Hyra. Bli medlem idag!

Har du några frågor om medlemskap eller hur Hyresgästföreningen jobbar är du alltid välkommen att kontakta oss på tfn 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär.