Almedalen
Hyresgästföreningen

Stockholmshem

Som hyresgäst hos Stockholmshem är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Då är du med och kämpar för trygga boenden och ett inkluderande samhälle. Vi erbjuder hjälp med hyresförhandlingar, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Stockholmshem – kort historik

Stockholmshem grundades år 1937 och är nu ett av Stockholms största bostadsbolag. De har sedan starten byggt och utvecklat bostadskvarter för stockholmare och haft en väsentlig roll i huvudstadens utbyggnad och framväxt.

Så kan du som bor hos Stockholmshem bli medlem

Hyresgästföreningen har som mål att hyresrätten ska vara en trygg och flexibel boendeform där inflytande och hållbarhet är givet. Som medlem hos oss kan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende samt bidra till att utveckla en gemenskap i bostadsområdena. Du stöttar även viktiga verksamheter som nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt.

Hyr du din bostad av Stockholmshem? Då kan du bli medlem i Hyresgästföreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Vi finns här för dig när du behöver oss! Dessutom får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan.

Undrar du något om medlemskap eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär!