stockholm bygger
Hyresgastföreningen

Stockholmshem

Som hyresgäst hos Stockholmshem är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Då är du med och kämpar för trygga boenden och ett inkluderande samhälle. Vi erbjuder hjälp med hyres­förhandlingar, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Stockholmshem

Stockholmshem är en allmännyttig hyresvärd. Bolaget ägs av Stockholms stad och är ett av kommunens största bostadsbolag. Med 27 073 lägenheter är det en av de största hyresvärdarna i Stockholm.

Sök bostad hos Stockholmshem

Stockholmshems lägenheter förmedlas efter kötid via Stockholms kommunala bostadsförmedling

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Hyresgäst­föreningen har som mål att hyresrätten ska vara en trygg och flexibel boendeform där inflytande och hållbarhet är givet. Som medlem hos oss kan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende samt bidra till att utveckla en gemenskap i bostadsområdena. Du stöttar även viktiga verksamheter som nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt.

Hyr du din bostad av Stockholmshem? Då kan du bli medlem i Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Vi finns här för dig när du behöver oss! Dessutom får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Sök bostad i Stockholm

Söker du bostad i Stockholm? Då kan du gå in och läsa mer om Stockholms bostadskö