Bild av spårvagnsspår
Natalia Y/Unsplash

Rikshem

Är du hyresgäst hos Rikshem? Då är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi är en av Sveriges största folkrörelser som har en öppen och inkluderande kultur där alla hyresgäster får vara med. Hos oss kan du bidra till trygga och säkra hem med schyssta hyresvillkor.

Rikshem – kort historik

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som erbjuder attraktiva boenden genom hela livet. Bolaget bildades år 2010 och har sedan dess haft en stark tillväxtkurva och gjort många investeringar genom att bygga nya bostäder och samhällsfastigheter. Hos Rikshem kan du bo i hållbara hem som ligger i trivsamma och trygga områden där människan står i fokus.

Så kan du som bor hos Rikshem bli medlem

Är du boende i ett hus som förvaltas av Rikshem ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Tillsammans engagerar vi oss för att alla hyresgäster ska få möjligheten att förbättra sitt boende. Vi står alltid vid din sida och kan hjälpa dig med stor sakkunnighet och stöd när du behöver det. Som medlem kan du få hjälp med hyresförhandlingar, stöd i boendefrågor och hyresjuridisk rådgivning.

Ansök om medlemskap redan idag och var med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar. Vi är en demokratisk förening som står för människors lika värde och rättigheter vilket innebär att detta är något vi kämpar för genom att engagera oss i olika hyresfrågor. Bli medlem idag och bidra till bättre hem!

Undrar du något om hur vi på Hyresgästföreningen jobbar? Kontakta oss på telefon eller via mejl så berättar vi mer.