stockholm bygger
Hyresgastföreningen

Järfälla Hus

Hyr du din lägenhet av Järfälla Hus är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som erbjuder hjälp vid hyresförhandlingar, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Järfälla Hus – kort historik

Järfälla hus ägs helt och hållet av Järfälla kommun och har sedan starten 1953 utvecklat och förvaltat fastigheter i hela Järfälla. Bolaget har som vision att skapa trygga boenden där du som hyresgäst inte ska behöva oroa dig för dyra kostnader.

Så kan du som bor hos Järfälla Hus bli medlem

Är Järfälla Hus din hyresvärd? Bli då medlem i Hyresgästföreningen och ta del av våra härliga medlemserbjudanden! Som medlem hos oss får du hjälp när du behöver det och kan vara med och påverka boendemiljön för både dig och dina grannar. Vi tror på att arbeta tillsammans för att skapa trygghet och gemenskap i bostadsområdena.

Hyresgästföreningen är en av Sveriges största folkrörelser som finns till för att stötta och hjälpa dig med allt som rör boende i hyresrätt. Ansök om medlemskap idag och var med och förändra Sveriges hyresvillkor!

Har du några frågor om medlemskap eller hur vi på Hyresgästföreningen arbetar är du välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär