Järfälla från luften
iStock

Järfällahus

Här hittar du information om hyresvärden Järfälla Hus och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Järfälla Hus ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Järfällahus

Järfällahus är en allmänyttig hyresvärd som ägs av Järfälla kommun och har sedan starten 1953 utvecklat och förvaltat fastigheter i hela Järfälla. Bolaget har som vision att skapa trygga boenden där du som hyresgäst inte ska behöva oroa dig för dyra kostnader.

Sök bostad hos Järfällahus

Om du bor eller arbetar i Järfälla kan du söka bostad i Järfälla hus egen bostadskö Gör du inte det kan du söka bostad hos Järfällahus via Stockholms bostadsförmedling

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Är Järfällahus din hyresvärd? Bli då medlem i Hyresgäst­föreningen och ta del av våra härliga medlemserbjudanden! Som medlem hos oss får du hjälp när du behöver det och kan vara med och påverka boendemiljön för både dig och dina grannar. Vi tror på att arbeta tillsammans för att skapa trygghet och gemenskap i bostadsområdena.

Hyresgäst­föreningen är en av Sveriges största folkrörelser som finns till för att stötta och hjälpa dig med allt som rör boende i hyresrätt. Ansök om medlemskap idag och var med och förändra Sveriges hyresvillkor!

Har du några frågor om medlemskap eller hur vi på Hyresgäst­föreningen arbetar är du välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär!

Sök bostad i Stockholm

Söker du bostad i Stockholm? Då kan du gå in och läsa mer om bostadskö i Stockholm.