Bilden visar en gul husfasad
Devon Owens/Unsplash

Heimstaden

Bor du i en bostad du hyr av Heimstaden? Då ska du gå med i hyresgästföreningen och ta del av våra förmånliga erbjudanden. Vi stöttar dig i alla din bostadsfrågor som rör hyresrätt och kan hjälpa dig med hyresförhandlingar, juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Tillsammans kämpar vi för trygga boenden med schyssta hyresvillkor för alla!

Heimstaden – kort historik

Heimstaden är ett ledande bostadsfastighetsbolag i Europa som har visionen att förenkla och förgylla livet med omtänksamma boenden. De satsar på att växa på ett hållbart och ansvarsfullt sätt genom att bygga, utveckla och förvalta moderna hem där du som hyresgäst ska kunna trivas länge framöver. Hos Heimstaden bor du i trygga och säkra bostäder.

Så kan du som bor hos Heimstaden bli medlem

Som hyresgäst i en fastighet som förvaltas av Heimstaden är du varmt välkommen att gå med hos oss på Hyresgästföreningen. Vi är en av Sveriges största folkrörelser och tillsammans engagerar vi oss i alla människors rätt till ett hem där de kan trivas. Var med och påverka både din och dina grannars boendesituation samtidigt som du stöttar viktiga grannsamverkansprojekt och skapar gemenskap i bostadsområdena.

När du blir medlem i Hyresgästföreningen blir du medlem i en levande mötesplats för boendefrågor där vi lär oss av varandra. Förutom en rad olika medlemsförmåner som exempelvis hjälp vid hyresförhandling och juridisk rådgivning får du vår populära tidning Hem & Hyra direkt till brevlådan.

Undra du något om vår verksamhet eller medlemskap? Kontakta oss på telefon eller via mejl så berättar vi mer!