gula och gröna hus

Heimstaden

Här hittar du information om hyresvärden Heimstaden och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Heimstaden ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Heimstaden

Heimstaden är en privat hyresvärd som bygger och förvaltar bostäder. Bolagert förvaltar över 160 000 bostäder i nio länder. I Sverige förvaltar de över 46 000 bostäder fördelat på över 40 orter.

Sök bostad hos Heimstaden

Heimstaden lägenheter förmedlas via bolagets egen hemsida. För att få en bostad behöver du ha fyllt 18 år, men du kan registrera dig som sökande och samla köpoäng från 16 års ålder. Lägenheter förmedlas inte strikt efter kötid. I bolagets uthyrningspolicy står att kötiden är vägledledande vid fördelning av hyreskontrakt.

Bli medlem i Hyregästföreningen

Som hyresgäst hos Heimstaden är du varmt välkommen att gå med i Hyresgäst­föreningen. Vi är en av Sveriges största folkrörelser. Vi arbetar för att du ska få en rimliga hyra och allas rätt till ett bra hem. Att du blir medlem hos oss är viktigt, för tillsammans blir vi starka och kan påverka. Som medlem kan du också få hjälp av våra juridiska experter om du hamnar tvist med hyresvärden. Dessutom får du massor av rabatter och förmåner. Läs mer om medlemskapet här

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.