gula och gröna hus

Botrygg

Hyr du din lägenhet av Botrygg? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Botrygg

Botrygg är en privat hyresvärd med fastigheter på flera orter i mellersta Sverige. Botrygg äger och förvaltar över 4000 bostäder. På sin hemsida kan man läsa att "all byggnation och förvaltning sker i egen regi med egen personal". Företaget uppger att de har ett "evighetsperspektiv" i betydelsen att de aldrig säljer eller ombildar sina hyresfastigheter.

Sök bostad hos Botrygg

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

När du flyttat in, bli medlem i Hyresgäst­föreningen! Vi förhandlar hyran och stärker din trygghet som hyresgäst. Av oss kan får du svar på frågor om ditt boende och kan få hjälp av våra jurister vid en konflikt med hyresvärden. Som medlem har du även massor av förmåner och rabatter. Läs mer om medlemskapet

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.