Barbrovägen 4 Botkyrka
Botkyrkabyggen, Creative Commons

Botkyrkabyggen

Här hittar du information om hyresvärden Botkyrkabyggen och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Botkyrkabyggen ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Botkyrkabyggen är det största bostadsbolaget i Botkyrka. Bolaget är allmännyttig och ägs av Botkyrka kommun. Botkyrkbyggen förvaltar nära 11 000 hyresrätter.

Sök lägenhet hos Botkyrkabyggen

Lägenheterna förmedlas efter köpoäng via bolagets bostadskö på Botkyrkabyggens hemsida.

Söker du bostad i Stockholm? Då kan du gå in och läsa mer om bostadskö i Stockholm.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Hyr du en lägenhet i ett hus som förvaltas av Botkyrkabyggen är du varmt välkommen att bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem kan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende. Tillsammans skapar vi en trygg boendemiljö med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt för att öka gemenskapen i ditt bostadsområde.

Vi är en stark och kunnig organisation som arbetar för att vara en levande mötesplats för boendefrågor. Hos oss kan du få hjälp med hyres­förhandlingar och juridisk rådgivning i hyresfrågor när du behöver det. Du får dessutom vår omtyckta tidning Hem & Hyra som kommer ut åtta gånger om året.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.