Personer har möte utomhus
Rawpixel/Unsplash

Botkyrkabyggen

Hyr du din bostad av Botkyrkabyggen? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen som är en av Sveriges största folkrörelser. Vi arbetar för att du ska ha ett tryggt och säkert hem, och erbjuder dig som bor i hyresrätt juridisk rådgivning och hjälp med hyresförhandlingar.

Botkyrkabyggen – kort historik

Botkyrkabyggen ägs och drivs av Botkyrka kommun och är det största bostadsbolaget i Botkyrka. De startade under 1950-talet när Botkyrka till mestadels var landsbygd och har sedan dess vuxit till att bli ett betydande bostadsbolag för Botkyrkaborna. Numera äger och förvaltar de fastigheter i hela kommunen och erbjuder hyresrätter för såväl pensionärer som småbarnsfamiljer.

Därför ska du bli medlem i Hyresgästföreningen

Hyr du en lägenhet i ett hus som förvaltas av Botkyrkabyggen är du varmt välkommen att bli medlem i Hyresgästföreningen. Som medlem kan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende. Tillsammans skapar vi en trygg boendemiljö med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt för att öka gemenskapen i ditt bostadsområde.

Vi är en stark och kunnig organisation som arbetar för att vara en levande mötesplats för boendefrågor. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandlingar och juridisk rådgivning i hyresfrågor när du behöver det. Du får dessutom vår omtyckta tidning Hem & Hyra som kommer ut åtta gånger om året. Ansök om att bli medlem idag!

Om du har några frågor angående medlemskap eller Hyresgästföreningens verksamhet är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär