hyreshus med gård
Mikael Malmborg

Willhem

När du hyr din bostad av Willhem ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Vi finns alltid vid din sida och stöttar dig i alla hyresfrågor. Som medlem kan du få hjälp i hyres­förhandlingar, juridisk rådgivning och vi kan företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Gå med idag och bidra till tryggare boenden för Sveriges hyresgäster.

Om Willhem

Willhem är en privat hyresvärd med fastigheter i Borås, Eskilstuna, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Malmö, Skövde, Stockholm, Trollhättan och Västerås. Totalt äger och förvaltar Willhem 26 500 hyresrätter.

Sök bostad hos Willhem

För att få en hyresrätt hos Willhem kan du ansöka direkt på Willhems hemsida. Via hemsidan förmedlas lägenheter genom ett slumpartat urval bland de sökande som uppfyller inkomstkravet och inte har några betalningsanmärkningar. På flera orter förmedlas Willhems lägenheter via bostadsförmedlingar och kommunala marknadsplatser, där förmedlas lägenheterna i regel efter kötid.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Är du hyresgäst hos Willhem? Då är du varmt välkommen att bli medlem i en av Sveriges största folkrörelser som brinner för alla människors rätt till trygga hem. När du går med i Hyresgäst­föreningen kan du vara med och påverka både ditt och dina grannars boende och bidra till att skapa en trygg boendemiljö med gemenskap i bostadsområdet.

Bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen idag och ta del av våra förmånliga erbjudanden. Du får stöd i boendefrågor som rör hyresrätt och kan ta del av en levande mötesplats där vi lyssnar på varandra.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.