Utsikt från ett fönster
Florecia Viadana/Unsplash

Wallenstam

Är du hyresgäst hos Wallenstam? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen redan idag! Som en av Sveriges största folkrörelser finns vi här för dig och kan hjälpa till med hyresförhandling, juridisk rådgivning och boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Wallenstam

Wallenstam är en privata hyrevärd med ca 11 000 lägenheter främst i Stockholm och Göteborg. Bolaget både bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter.

Sök bostad hos Wallenstam

För att söka lägenhet hos Wallenstam kan du gå in på Wallenstams hemsida. Lägenheter i Stockholm och Uppsala förmedlas även via Bostadsförmedlingen och lägenheter i Göteborg via HomeQ. Hos Wallenstam kan ställa dig i kö från att du fyllt 16 år.

Bli medlem i Hyresgästföeningen

Hyr du av Wallenstam är du varmt välkommen att bli medlem här hos oss på Hyresgäst­föreningen. Vi tror på gemenskap och människors vilja att engagera, du kan därför vara med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar. Genom kunskap, samtal och stöd skapar vi tillsammans trygghet och gemenskap i ditt bostadsområde.

Som medlem hos oss får du alltid hjälp när du behöver det. Du är även med och stöttar vårt samarbete med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt som finns till för att ditt hem ska vara en trygg och säker plats. Bli medlem hos Hyresgäst­föreningen idag och upplev alla våra fina erbjudanden och förmåner!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.