Utsikt från ett fönster
Florecia Viadana/Unsplash

Wallenstam

Är du hyresgäst hos Wallenstam? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen redan idag! Som en av Sveriges största folkrörelser finns vi här för dig och kan hjälpa till med hyresförhandling, juridisk rådgivning och boendefrågor som rör hyresrätt.

Wallenstam– kort historik

Wallenstam grundades redan år 1944 och är ett företag som arbetar nära staden för att skapa trygga och attraktiva bostadsområden. De är ett av de största privata bostadsbolagen i Sverige och erbjuder ett stort utbud av lägenheter främst i Stockholm och Göteborg. Bolaget både bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter.

Så kan du som bor hos Wallenstam bli medlem

Hyr du av Wallenstam är du varmt välkommen att bli medlem här hos oss på Hyresgästföreningen. Vi tror på gemenskap och människors vilja att engagera, du kan därför vara med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar. Genom kunskap, samtal och stöd skapar vi tillsammans trygghet och gemenskap i ditt bostadsområde.

Som medlem hos oss får du alltid hjälp när du behöver det. Du är även med och stöttar vårt samarbete med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt som finns till för att ditt hem ska vara en trygg och säker plats. Bli medlem hos Hyresgästföreningen idag och upplev alla våra fina erbjudanden och förmåner!

Undrar du något om medlemskap eller Hyresgästföreningens verksamhet är du alltid välkommen att kontakta oss via telefon 0771-443 443 eller vårt kontaktformulär.