Mötesplats
Hyresgästföreningen

Svenska Bostadsfonden

Bor du i en hyresrätt som förvaltas av Svenska Bostadsfonden? Då ska du bli medlem i Hyresgästföreningen och ta del av våra förmånliga erbjudanden. Vi är en av Sveriges största folkrörelser och erbjuder dig hjälp vid hyresförhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och stöd i alla dina boendefrågor som rör hyresrätt. Tillsammans kämpar vi för ett bättre samhälle där alla människor har rätt till trygga hem!

Svenska Bostadsfonden– kort historik

Svenska Bostadsfonden som också benämns SBF Bostad är ett privat fastighetsbolag som bildades år 2003. De förvaltar, äger och utvecklar bostäder i hela Sverige med fokus på små och medelstora städer. Här ska alla hyresgäster kunna trivas för att skapa en långsiktig och hållbar fastighetsmarknad. Svenska Bostadsfonden erbjuder hyresrätter genom hela livet – för såväl barnfamiljer som pensionärer.

Så kan du som bor hos Svenska Bostadsfonden bli medlem

När du är hyresgäst hos Svenska Bostadsfonden är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Med en stark och kunnig organisation i ryggen kan du vara med och påverka hyresvillkoren för både dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är en levande mötesplats som bjuder in till samtal där det utvecklas idéer och kunskap. Dessutom är du med och stöttar våra viktiga samarbeten med olika grannsamverkansprojekt.

Ansök snabbt och enkelt om att bli medlem i Hyresgästföreningen redan idag. Förutom en rad förmåner får du vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året.

Har du några frågor om medlemskap eller hur vi på hyresgästföreningen jobbar? Kontakta oss på telefon eller via mejl!