Lägenheter  i Hökarängen

Svenska Bostadsfonden

Bor du i en hyresrätt som förvaltas av Svenska Bostadsfonden? Då ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen och ta del av våra förmånliga erbjudanden. Vi är en av Sveriges största folkrörelser och erbjuder dig hjälp vid hyres­förhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och stöd i alla dina boendefrågor som rör hyresrätt. Tillsammans kämpar vi för ett bättre samhälle där alla människor har rätt till trygga hem!

Om Svenska Bostadsfonden

Svenska Bostadsfonden som också benämns SBF Bostad är en privat hyrevärd . De förvaltar, äger cirka 2 800 lägenheter i Borgholm, Borås, Huskvarna, Hörby, Kalmar, Karlskrona, Laholm, Malmö, Osby, Skellefteå, Skövde, Staffanstorp, Trelleborg, Ystad och Åstorp.

Sök bostad hos Svenska Bostadsfonden

Vill du söka en lägenhet hos SBF registrerar du en profil och gör din intresseanmälan via bolagets hemsida Svenska bostadsfonden tillämpar ingen kötprincip utan väljer fritt hyresgäster bland de som registrerat en intresseanmälan.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

När du är hyresgäst hos Svenska Bostadsfonden är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Med en stark och kunnig organisation i ryggen kan du vara med och påverka hyresvillkoren för både dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är en levande mötesplats som bjuder in till samtal där det utvecklas idéer och kunskap. Dessutom är du med och stöttar våra viktiga samarbeten med olika grannsamverkansprojekt.

Ansök snabbt och enkelt om att bli medlem i Hyresgäst­föreningen redan idag. Förutom en rad förmåner får du vår populära tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.