hyreshus med gård
Mikael Malmborg

Stena Fastigheter

Som hyresgäst hos Stena Fastigheter är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi finns till för dig som bor i en hyresrätt och hjälper dig att få en säker boendesituation med rätt hyra. Bli medlem idag och ta del av våra fina förmåner!

Stena Fastigheter – kort historik

Stena Fastigheter bildades som ett familjeföretag år 1981 och har sedan dess växt till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Stena Fastigheter finns i flera städer i Sverige och hyr ut både lägenheter och företagslokaler.

Så kan du som bor hos Stena Fastigheter bli medlem

När du blir medlem hos oss på Hyresgästföreningen får du en stark och kunnig organisation i ryggen som stöttar dig i allt som rör din hyra. Vi är en levande mötesplats där du alltid är välkommen att ta upp dina boendefrågor och verkar för att skapa en trygg boendesituation för alla våra medlemmar.

Hyr du av Stena Fastigheter kan du bli medlem hos Hyresgästföreningen och vara med och påverka din och dina grannars boendesituation. Du får flera förmåner såsom juridisk rådgivning och hjälp i hyresförhandlingar när det behövs. Dessutom får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan. Ansök om att bli medlem idag!

Har du några funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på Hyresgästföreningen, via telefon 0771-443 44 eller via vårt kontaktformulär.