hyreshus med gård
Mikael Malmborg

Stena Fastigheter

Som hyresgäst hos Stena Fastigheter är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Vi finns till för dig som bor i en hyresrätt och hjälper dig att få en säker boendesituation med rätt hyra. Bli medlem idag och ta del av våra fina förmåner!

Om Stena Fastigheter

Stena Fastigheter är en privat hyresvärd som äger och förvaltar cirka 26 000 bostäder i Göteborg, Landskrona, Lomma, Malmö, Stockholm och Uppsala.

Sök bostad hos Stena Fastigheter

Vill du bo i Stena Fastigheters lägenheter kan du söka på Bostadsförmedlingen i Stockholm  respektive Uppsala Bostadsförmedling. Bor du i Malmö, Lund eller Bjuv använder du Boplats Syd, Via de kommunala bostadsförmedlingar fördelas lägenheterna efter kötid. Stena Fastigheters  lägenheter förmedlas även via den privata förmedlingstjänsten HomeQ.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

När du blir medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen får du en stark och kunnig organisation i ryggen som stöttar dig i allt som rör din hyra. Vi är en levande mötesplats där du alltid är välkommen att ta upp dina boendefrågor och verkar för att skapa en trygg boendesituation för alla våra medlemmar.

Hyr du av Stena Fastigheter kan du bli medlem hos Hyresgäst­föreningen och vara med och påverka din och dina grannars boendesituation. Du får flera förmåner såsom juridisk rådgivning och hjälp i hyres­förhandlingar när det behövs. Dessutom får du vår omtyckta tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.