Sollentuna
Jan Backman

Sollentunahem

Är Sollentunahem din hyresvärd? Då kan du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra medlemsförmåner! Vi kan hjälpa dig som bor i hyresrätt med hyres­förhandlingar, juridisk rådgivning och är en levande mötesplats för alla med boendefrågor.

Om Sollentunahem

Sollentunahem är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Sollentuna kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 5 700 lägenheter i Sollentuna.

Sök bostad hos Sollentunahem

Sollentunahems lägenheter förmedlas via bolaget hemsida. Personer som är folkbokförda i Sollentuna kommun får ställa sig i bolagets kö när de har fyllt 16 år. Övriga personer får ställa sig i kö när de har fyllt 18 år.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.