Bild på gul husfasad
Ivan Vashchenko/Unsplash

Sollentunahem

Är Sollentunahem din hyresvärd? Då kan du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen och ta del av våra medlemsförmåner! Vi kan hjälpa dig som bor i hyresrätt med hyresförhandlingar, juridisk rådgivning och är en levande mötesplats för alla med boendefrågor.

Sollentunahem - kort bakgrund

Sollentunahem arbetar utifrån visionen att alla boende ska få prisvärda hem i välskötta fastigheter som ligger i säkra bostadsområden. De säger själva att de vill göra var dag bättre för sina hyresgäster.

Så kan du som bor hos Sollentunahem bli medlem

Hemmet ska vara en trygg plats där du kan leva. Därför kämpar Hyresgästföreningen för allas rätt till att skapa sitt eget hem i bra bostäder med schyssta villkor. När du blir medlem i Hyresgästföreningen får du en mängd förmåner och är med och stöttar viktiga verksamheter som nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt.

Som hyresgäst hos Sollentunahem är du varmt välkommen att bli medlem hos oss och kan vara med och påverka boendemiljön för både dig och din granne. Ansök om medlemskap idag och gå med i en av Sveriges största folkrörelser!

Har du några frågor om medlemskap eller vår verksamhet? Kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär!