En person läser en bok i soffan
Lisa Fotios/Pexels

Skövdebostäder

Är du hyresgäst hos Skövdebostäder? Då ska du gå med i Hyresgästföreningen och ta del av våra förmånliga erbjudanden! Vi är en stark och kunnig organisation som gärna hjälper dig när du behöver stöd i hyresförhandlingar, juridisk rådgivning eller hjälp med boendefrågor som rör hyresrätt.

Skövdebostäder – kort historik

Skövdebostäder verkar för allmännyttan och är den största hyresvärden av bostäder i Skövde. De ägs av Skövde kommun och arbetar aktivt med frågor som rör miljö, framtid och utveckling. Bolaget tror på det goda boendet och att deras hyresgäster ska ha stort inflytande på alla nivåer.

Så kan du som bor hos Skövdebostäder bli medlem

Hyr du din bostad av Skövdebostäder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Tillsammans skapar vi en levande mötesplats där vi arbetar för gemenskap och trygghet i bostadsområdena. När du blir medlem är du dessutom med och stöttar våra samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt och deras viktiga arbete.

Som medlem hos oss kan du vara med och kämpa för ett samhälle där alla får mer inflytande över sin egen lägenhet. Du får en rad medlemsförmåner samt tidningen Hem & Hyra som trillar ner i din brevlåda åtta gånger om året. Ansök om medlemskap redan idag!

Vill du veta mer om oss och hur vi jobbar? Hör av dig till oss på telefon 0771 443 443 eller via vårt kontaktformulär.