Höstbild från Södra Ryd, Skövde
Nils-Olof Larsson

Skövdebostäder

Är du hyresgäst hos Skövdebostäder? Då ska du gå med i Hyresgäst­föreningen och ta del av våra förmånliga erbjudanden! Vi är en stark och kunnig organisation som gärna hjälper dig när du behöver stöd i hyres­förhandlingar, juridisk rådgivning eller hjälp med boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Skövdebostäder

Skövdebostäder är en allmännyttig kommunal hyresvärd och är den största hyresvärden i Skövde. Bolaget förvaltar 5300 hyresrätter i Skövde kommun

Sök bostad hos Skövdebostäder

För att söka bostad hos Skövdebostäder anmäler du ditt intresse via bolagets hemsida. Lägenheterna förmedlar efter kötid. Du kan ställa dig i kön om du fyllt 15 år.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Hyr du din bostad av Skövdebostäder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Tillsammans skapar vi en levande mötesplats där vi arbetar för gemenskap och trygghet i bostadsområdena. När du blir medlem är du dessutom med och stöttar våra samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt och deras viktiga arbete.

Som medlem hos oss kan du vara med och kämpa för ett samhälle där alla får mer inflytande över sin egen lägenhet. Du får en rad medlemsförmåner samt tidningen Hem & Hyra som trillar ner i din brevlåda åtta gånger om året. Ansök om medlemskap redan idag!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.