SKB

Bor du i en fastighet som förvaltas av SKB? Då ska du bli medlem i Hyresgästföreningen som är en av Sveriges största folkrörelser. Med stort engagemang jobbar vi för att alla i Sverige ska ha rätt till trygga boenden med schyssta hyresvillkor. Tillsammans skapar vi gemenskap i bostadsområdena där alla kan få inflytande och lära av varandra.

SKB – kort historik

SKB står för Stockholms Kooperativa Bostadsförening och är bostadsbolaget som bygger, förvaltar och hyr ut lägenheter i Stockholm. De är en av de största privata hyresaktörerna i Stockholm och erbjuder attraktiva boenden där du ska kunna stanna länge framöver. Verksamheten som SKB bedriver är så kallad not-for-profit vilket innebär att överskottet återinvesteras och går tillbaka till deras medlemmar.

Så kan du som bor hos SKB bli medlem

Som hyresgäst hos SKB är du varmt välkommen att bli medlem i Hyresgästföreningen. Du får ta del av en rad förmånliga erbjudanden såsom hjälp vid hyresförhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och vi stöttar dig i olika boendefrågor. Vi kan även företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Som medlem är du dessutom med och bidrar till viktiga samarbeten med olika grannsamverkansprojekt, till exempel som nattvandring.

Ansök om medlemskap i Hyresgästföreningen direkt här på vår hemsida och var med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar. Vi är en levande mötesplats för hyresfrågor som bjuder in till viktiga samtal om ditt boende.

Har du några frågor om medlemskap eller hur vi på Hyresgästföreningen jobbar? Kontakta oss gärna på telefon eller via mejl så berättar vi mer!