Bild av frostig blomma
Marcus Bengtsson/Unsplash

Skandia Fastigheter

Hyr du din bostad av Skandia Fastigheter? Då ska du bli medlem här hos oss på Hyresgästföreningen. Vi kämpar för allas rätt till trygga boenden där både människor och samhälle kan utvecklas. Som medlem kan du bland annat få hjälp vid hyresförhandlingar, få hyresjuridisk rådgivning och stöttning i boendefrågor som rör hyresrätt. Vi är en stark och kunnig organisation som alltid står på din sida!

Skandia Fastigheter – kort historik

Skandia Fastigheter är det svenska bolaget som äger, utvecklar och förvaltar fastigheter, framförallt i våra tre största städer Stockholm, Göteborg och Malmö. Deras vision är att skapa rum som är utformade för samvaro där alla ska känna sig hemma. Bostäderna ska ligga i bra städer som är inspirerande och levande med ”Rum för fler” som är ett motto de jobbar efter. Hos Skandia Fastigheter bor du i attraktiva och trygga bostäder som är utformade med stor passion.

Så kan du som bor hos Skandia Fastigheter bli medlem

Som hyresgäst hos Skandia Fastigheter är du varmt välkommen att gå med i Hyresgästföreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som stöttar dig när du behöver det. Vi kan till och med företräda dig i Hyresnämnden vid en eventuell tvist.

Var med och påverka både ditt och dina grannars boende genom att bli medlem i Hyresgästföreningen. Tillsammans skapar vi en trygg boendemiljö och gemenskap i ditt bostadsområde.

Vill du veta mer om medlemskap och vår verksamhet? Kontakta oss på telefon eller via mejl, vi svarar gärna på dina frågor!