Skandia Fastigheter

Här hittar du information om hyresvärden Skandia Fastigheter och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Skandia Fastigheter ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Skandia Fastigheter

Skandia Fastigheter är en privat fastighetsägare med fokus på kommersiella lokaler. En fjärdedel av bolagets bestånd är bostadslägenheter. Skandia har bostäder huvudsakligen i de tre storstadsregionerna Malmö, Göteborg pch Stockholm.

Sök bostad hos Skandia Fastigheter

För att söka lägenhet kan du i Göteborgsområdet använda HomeQ, i Malmö Västra hamnen använda Boplats Syd, i Stockholm använda Bostadsförmedlingen, och i Uppsala använda Uppsala Bostadsförmedling.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Som hyresgäst hos Skandia Fastigheter är du varmt välkommen att gå med i Hyresgäst­föreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som stöttar dig när du behöver det. Vi kan till och med företräda dig i Hyresnämnden vid en eventuell tvist.

Var med och påverka både ditt och dina grannars boende genom att bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Tillsammans skapar vi en trygg boendemiljö och gemenskap i ditt bostadsområde.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.