Barn tittar ut genom fönster
Unsplash

Roslagsbostäder

Hyr du din lägenhet av Rosalagsbostäder? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Roslagsbostäder

Roslagsbostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som förvaltar drygt 2 000 lägenheter i Norrtälje, Rimbo, Hallstavik och Älmsta.

Sök bostad hos Roslagsbostäder

För att söka boende hos Roslagsbostäder behöver du registrera dig i bostadskön på hemsidan. Det är kostnadsfritt och du kan ställa dig i kö från det att du fyllt 15 år. För att behålla din plats måste du logga in minst en gång per år.