Malmö från ovan
Mostphotos

Rosengård fastigheter

Hyr du din lägenhet av Rosengård Fastigheter? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Rosengård fastigheter

Rosengård fastigheter ägs av kommunala MKB tillsammans med de privata bolagen Balder, Heimstaden samt Victoriahem. Rosengård Fastigheter bildades 2017 och är medlem i Sveriges Allmännytta. Bolaget äger och förvaltar omkring 1 700 hyresrätter. Utmärkande för Rosengård fastigheter är samverkansformen, bolagets fokus på stadsutveckling och integration.

Sök bostad hos Rosengård fastigheter

Rosengård fastigheters lägenheter förmedlas via Boplats Syd. Läs mer om bostadsförmedlingar i Malmö

Kriterier för att hyra lägenhet hos Rosengård fastigheter:

• För att söka lägenhet hos Rosengård fastigheter ska din inkomst efter skatt ska vara 1,5 gånger månadshyran.
  • Du får inte ha hyresskulder.
  • Du får maximalt ha en skuld på 5 000 kronor hos Kronofogden.
  • Du får maximalt ha 2 betalningsanmärkningar under de senaste 12 månaderna.
  • Ni som ska bo i lägenheten får inte vara fler än vad som är rimligt i förhållande till lägenhetens yta och planlösning.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

När du flyttat in, bli medlem i Hyresgäst­föreningen! Vi förhandlar hyran och stärker din trygghet som hyresgäst. Av oss kan får du svar på frågor om ditt boende och kan få hjälp av våra jurister vid en konflikt med hyresvärden. Som medlem har du även massor av förmåner och rabatter. Läs mer om medlemskapet