Malmo Sweden oresundsbron adobe stock
Adobe Stock

Malmö bostadskö

Malmös bostadskö heter Boplats Syd, här förmedlas hyresrätter och studentbostäder från ett femtiotal hyresvärdar i tretton skånska kommuner.

Det kostar 300 kr per år att stå i kön hos Boplats Syd. Under 2020 förmedlade Boplats Syd drygt 9 294 lägenheter. Den genomsnittliga kötiden för att få en lägenhet är tre år. För att anmäla sig till bostadskön behöver man vara 17 år. För kunna skriva kontrakt på en lägenhet behöver man vara 18 år.

Ställ dig i Malmös bostadskö här

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!