Kvällsbild på Jönköping
Jonathan Petersson/Unsplash

Riksbyggen

Som hyresgäst i en lägenhet som förvaltas av Riksbyggen är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi tror på att ett samhälle med trygga boenden och säkra bostadsområden är alla människors rätt. Tillsammans skapar vi en levande mötesplats för boendefrågor där vi byter idéer och kan lära oss av varandra.

Riksbyggen – kort historik

Riksbyggen är bostadsbolaget som vill skapa rum för hela livet. De startade sin resa år 1940 och har sedan dess blivit en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostads- och hyresrätter. De är ett kooperativt företag som jobbar med långsiktighet, trygghet, samverkan och nytänkande. Här bor du i moderna och attraktiva lägenheter där du kan stanna länge framöver.

Så kan du som bor hos Riksbyggen bli medlem

Hyr du din bostad i ett hus som förvaltas av Riksbyggen? Då ska du gå med i Hyresgästföreningen och ta del av alla våra förmånliga erbjudanden. Vi finns alltid vid din sida och kan hjälpa dig vid hyresförhandlingar, ge hyresjuridisk rådgivning och stötta dig i boendefrågor som rör hyresrätt. Vi kan dessutom företräda dig i Hyresnämnden vid en eventuell tvist. Som medlem är du även med och bidrar till våra viktiga samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt som ökar gemenskapen i ditt bostadsområde.

Ansök om medlemskap i Hyresgästföreningen idag och var med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar. Tillsammans skapar vi schyssta hyresvillkor för både dagens och morgondagens hyresgäster.

Vill du veta mer om vår verksamhet? Kontakta oss på telefon eller via mejl så svarar vi på dina frågor!