Spårvagn i Göteborg
Adobe Stock

Poseidon

Hyr du din lägenhet av Poseidon? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Poseidon i Göteborg

Bostads AB Poseidon är Göteborgs största bostadsbolag med över 27 000 bostäder. Det är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Göteborgs stad.

Sök bostad hos Poseidon i Göteborg

För dig som inte är hyresgäst hos Poseidon förmedlas lägenheterna via Boplats.se. För att söka en lägenhet behöver du alltså registrera dig och skapa en profil där. Befintliga hyresgäster hos Familjebostäder söker däremot lediga lägenheter via Omflyttningsplatsen.