balkonger

Partillebo

Är Partillebo AB din hyresvärd? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av alla våra medlemsförmåner! Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Partillebo

Partillebo är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Partille kommun. De förvaltar, bygger och hyr ut bostäder och lokaler – totalt förvaltar de cirka 3 900 bostäder i Partille. De erbjuder allt från marklägenheter i parhus mitt i naturen till centralt belägna lägenheter i Partille centrum.

Sök bostad hos Partillebo

För att hyra lägenhet hos Partillebo behöver du ställa dig i kö via deras hemsida, vilket är helt gratis. Hälften av Partillebos lägenheter förmedlas externt och hälften till dem som flyttar internt hos Partillebo. För att söka lägenhet hos Partillebo måste du uppfylla bolagets baskrav på bland annat tillräcklig inkomst, kreditvärdighet och tidigare skötsamt boende. Lediga lägenheter tilldelas den som har längst kötid.