bostadsområde malmö

MKB

Hyr du din lägenhet av MKB? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Om MKB

MKB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Med över 25 000 lägenheter och drygt 1000 kommersiella lokaler är det Malmös största fastighetsföretag. MKB ägs av Malmö Stadshus AB som i sin tur ägs av Malmö stad.

Sök bostad hos MKB

Lägenheterna i MKB:s bestånd förmedlas via Boplatssyd.se. Där kan alla som fyllt 17 år registrera sig och skapa en profil. 30 procent av MKB:s lägenheter som publiceras på Boplatssyd.se går till befintliga hyresgäster. Dessa lägenheter är markerade med boendetid och dem söker du på den tiden som du har bott i din nuvarande lägenhet, då räknas boendetiden hos MKB i första hand om därefter kötiden hos Boplatssyd.se.