Lund
Unsplash

Lunds Kommuns Fastighets AB

Hyr du din lägenhet av Lunds Kommun Fastighets AB? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Lunds Kommuns Fastighets AB

Lunds Kommuns Fastighets AB ägs av Lunds kommun. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 10 000 bostadslägenheter i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Genarp och Reving.

Sök bostad hos Lunds Kommuns Fastighets AB

För att söka boende hos Lunds Kommuns Fastighets AB behöver du registrera dig i bostadskön på bolagets hemsida. Du kan registrera dig från att du fyllt 16 år och anmäla intresse för en lägenhet från det att du fyllt 18 år. När en lägenhet blir ledig läggs den ut på hemsidan och du kan göra en intresseanmälan. För att behålla din köplats måste du logga in minst en gång varje kalenderår.