Vinterlandskap i Luleå
Unsplash

Lulebo AB

Här hittar du information om Lulebo och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Lulebo ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Lulebo

Lulebo AB är en allmännyttig kommunägd hyresvärd och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Bolaget äger och förmedlar drygt 7 400 lägenheter runt om i Luleå.

Sök bostad hos Lulebo AB

Lägenheterna förmedlas via Lulebo AB:s hemsida. För att anmäla intresse för en lägenhet måste du först registrera och ställa dig i kö. Uthyrning av lägenheter sker baserat på lägenhetspoäng, du får en poäng per dag från och med registreringsdatum. För att kunna registrera dig måste du ha fyllt 15 år.