Inredningsbild ur vardagsrum
Jade Stephens/Unsplash

Landskronahem

Här hittar du information om hyresvärden Landskronahem och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Landskronahem ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Landskronahem

Landskronahem är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Landskrona stad. Bolaget har visionen att skapa trygga, miljövänliga boenden som är tillgängliga för alla. Landskronahem har 2700 lägenheter.

Sök bostad hos Landskronahem

Vill du bo i Landskronahems lägenheter kan du ställa dig i bostadskön, som finns på bolagets hemsida. Bostäderna förmedlas efter kötid.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Är du hyresgäst hos Landskronahem? Då ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen! Vi är Sveriges största folkrörelse som med stort engagemang kan hjälpa dig att förhandla hyra, ge juridisk rådgivning och företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas.

När du blir medlem hos oss kan du påverka både din och dina grannars boendesituation och skapa gemenskap i ditt bostadsområde. Förutom en rad medlemsförmåner får du även vår populära tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan åtta gånger om året.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.