Falun
Unsplash

Kopparstaden

Här hittar du information om hyresvärden Kopparstaden och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Kopparstaden ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Kopparstaden

Kopparstaden är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Falu kommun. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 6 000 lägenheter i Falun.

Sök bostad hos Kopparstaden

Vill du söka lägenhet hos Kopparstaden behöver du registrera dig i deras bostadskö på företagets hemsida. Registrera dig kan du göra från den dagen du fyllt 16 år men du kan inte teckna avtal förrän du fyllt 18 år.