Kalmar slott
Unsplash

Kalmarhem

Här hittar du information om hyresvärden Kalmarhem och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Kalmarhem ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Kalmarhem

Kalmarhem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Kalmar kommun. Bostadsbolaget är Kalmars största med cirka 5 200 lägenheter. Kalmarhem erbjuder både vanliga lägenheter, student-, ungdoms- och trygghetsbostäder.

Sök bostad hos Kalmarhem

För att söka bostad hos Kalmarhem behöver du registrera dig på bolagets hemsida. Du kan registrera dig och börja samla poäng från det att du fyllt 16 år. Från dagen du fyller 18 år kan du göra intresseanmälningar för lägenheter du är intresserad av. För att behålla din plats i kön måste du logga in minst en gång per år.