Bild på tegelvägg
Pixabay

Ikano Bostad

När du hyr din bostad av Ikano Bostad är du varmt välkommen att gå med hos oss i Hyresgästföreningen. Vi är en stark och kunnig organisation som tror på att alla människor har rätt till trygga boenden med schyssta hyresvillkor. Tillsammans skapar vi en gemenskap i bostadsområdena där alla ska kunna trivas och känna sig säkra.

Ikano Bostad – kort historik

Ikano Bostad startades av Ingvar Kamprad som även startade IKEA. De är ett bostadsbolag som bygger, förvaltar och utvecklar kvadratsmarta lägenheter som ska ge en bättre vardag för alla som bor där. Deras vision är att hemmet ska vara en trygg och lugn plats med vacker inredning där du ska kunna stanna kvar länge framöver – oavsett om du är barnfamilj, student eller pensionär.

Så kan du som bor hos Ikano Bostad bli medlem

Är du hyresgäst hos Ikano bostad? Då ska du bli medlem i Hyresgästföreningen som alltid finns vid din sida. Vi har en rad medlemsförmåner såsom hjälp vid hyresförhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och stöd vid boendefrågor som rör hyresrätt. Dessutom kan vi företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Du får även vår populära tidning Hem & Hyra där du kan läsa det senaste inom hyresbranschen.

Ansök om medlemskap i Hyresgästföreningen redan idag och var med och påverka både ditt och dina grannars boende. Här bjuder vi in till levande samtal där idéer kan utvecklas och man kan lära av varandra.

Undrar du något om hur vi jobbar får du gärna kontakta oss på telefon eller via mejl så berättar vi mer!