Bild på tegelvägg
Pixabay

Ikano Bostad

Här hittar du information om hyresvärden Ikano Bostad och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Ikano Bostad ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Ikano Bostad

Ikano Bostad startades av Ingvar Kamprad som även startade IKEA. De är ett bostadsbolag som bygger, förvaltar och utvecklar bostadslägenheter. Bolaget har både bostadsrätter och hyresrätter. Bolagets hyrestätter ligger i Danderyd, Malmö, Stockholm och Västerås.

Sök bostad hos Ikano Bostad

Ikano bostadshyresrätter förmedlas via sajten HomeQ

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Är du hyresgäst hos Ikano bostad? Då ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen som alltid finns vid din sida. Vi har en rad medlemsförmåner såsom hjälp vid hyres­förhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och stöd vid boendefrågor som rör hyresrätt. Dessutom kan vi företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Du får även vår populära tidning Hem & Hyra där du kan läsa det senaste inom hyresbranschen.

Ansök om medlemskap i Hyresgäst­föreningen redan idag och var med och påverka både ditt och dina grannars boende. Här bjuder vi in till levande samtal där idéer kan utvecklas och man kan lära av varandra.

Undrar du något om hur vi jobbar får du gärna kontakta oss på telefon eller via mejl så berättar vi mer!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.