Tegelhus i Norrköping
Unsplash

Hyresbostäder i Norrköping

Här hittar du information om hyresvärden Hyresbostäder i Norrköping och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Hyresbostäder i Norrköping ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Hyresbostäder i Norrköping

Hyresbostäder är Norrköpings största bostadsföretag. Bolaget ingår i allmännyttan och ägs av Norrköpings kommun med cirka 9 800 lägenheter och drygt 300 lokaler.

Sök bostad hos Hyresbostäder i Norrköping

För att söka lägenhet hos Hyresbostäder i Norrköping behöver du registrera dig i bostadskön på Hyresbostäders hemsida. För att kunna göra det måste du vara minst 16 år. Du kan dock inte få en lägenhet förrän du fyllt 18 år.