Huge Bostäder
Patrick Perkins/Unsplash

Huge Bostäder

Här hittar du information om hyresvärden Huge Bostäder och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Huge Bostäder ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Huge Bostäder

Huge Bostäder AB ägs av Huddinge kommun. Fastighetsbeståndet består av bostäder och lokaler. Huges fastighetsbestånd består av bostäder och lokaler, men också några förskolor, skolor och äldreboenden.

Sök bostad hos Huge Bostäder

Huge har knappt 8 000 lägenheter över hela Huddinge. Av dem är cirka 7000 vanliga hyreslägenheter som förmedlas via Stockholms Bostadsförmedling

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Bor du i en lägenhet som förvaltas av Huge Bostäder kan du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Som en av Sveriges största folkrörelser med över 500 000 medlemmar finns vi här för dig och stöttar i alla boendefrågor som rör din hyresrätt. Vi är en levande mötesplats där du kan vara med och påverka ditt – och dina grannars – boende.

Som medlem hos Hyresgäst­föreningen kan du alltid få juridisk rådgivning om det skulle uppstå en tvist och vi kan företräda dig i Hyresnämnden. Du får även en rad andra medlemsförmåner för ett tryggt och säkert boende, samt vår populära tidning Hem & Hyra. Bli medlem idag!

Har du några frågor om medlemskap eller hur Hyresgäst­föreningen jobbar är du alltid välkommen att kontakta oss på tfn 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.