Helsingborg vy över staden

Helsingborgshem

Här hittar du information om hyresvärden Helsingborgshem och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Helsingborgshem ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Helsingborgshem

Helsingborgshem är ett bostadsbolag som ägs av Helsingborgs stad och verkar inom allmännyttan. Med ett brett utbud av lägenheter har de visionen att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för alla. Helsingborgshem grundades 1946 och har sedan dess haft uppdraget att främja Helsingborgs tillväxt.

Sök bostad hos Helsingsborgshem

För att få en bostad behöver du har fyllt 18 år men du kan börja stå i kö redan från det året du fyller 16 år. Du ställer dig i kön genom att registrera dig som sökande på Helsinborgshems hemsida

Särkild bostadskö för unga

Alla lägenheterna förmedlas efter kötid och är du under 25 år kan du även söka bostäder som är öronmärkta för unga. Beroende på vad och var du söker lägenhet kan det ta olika lång tid innan en bostad som du söker blir ledig.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

Bor du i en lägenhet som hyrs ut av Helsingborgshem? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen redan idag. Vi är en stark och kunnig organisation som kan stötta dig när du ska förhandla hyran, behöver juridisk rådgivning eller har en fråga som rör din hyresrätt. Som medlem stöttar du dessutom vårt viktiga samarbete med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt som bidrar till en trygg och säker boendemiljö.

Hos Hyresgäst­föreningen får du som medlem flera fina erbjudanden och förmåner. Vi finns här för dig när du behöver oss, och är en levande mötesplats som bjuder in till samtal för att alla ska ha rätten till ett bra boende. Ansök om medlemskap direkt här på vår webbplats

Undrar du något om oss på Hyresgäst­föreningen är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär!

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.