Haninge
Jan Backman

Haninge Bostäder

Här hittar du information om Haninge Bostäder och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Haninge Bostäder ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Om Haninge bostäder

Haninge Bostäder AB är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Haninge kommun, som är en av de största kommunerna i Stockholms län. Bolaget äger och förvaltar hyreslägenheter från Utö och Dalarö i söder till Vendelsö i norr,

Sök bostad hos Haninge bostäder

Söker en lägenhet gör du på Hanige Bostäders hemsida. Lägenheterna förmedlas efter kötid. För att få en lägenhet måste du ha fyllt 18 år vid hyresavtalets upprättande. Registrering i bostadskön kan ske från det att du fyllt 16 år.

Bli medlem i Hyregästföreningen

Som hyresgäst hos Haninge Bostäder är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen. Med vår starka och kunniga organisation i ryggen kan du vara med och påverka både din och dina grannars boendesituation. Vi är en levande mötesplats som tror på människors engagemang och arbetar tillsammans för att skapa trygga och säkra bostadsområden.

Vi finns här för dig när du behöver oss och hjälper gärna till när du är i behov av stöd i en hyresförhandling eller eventuell tvist. Ansök om medlemskap idag och upptäck alla våra medlemsförmåner!

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på Hyresgäst­föreningen via telefon 0771-443 443 eller vårt kontaktformulär

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.