hus gårdsten göteborg

Gårdstensbostäder

Hyr du din lägenhet av Gårdstensbostäder? Då ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen och ta del av våra fina medlemsförmåner. Hos oss kan du få hjälp med hyresförhandling, juridisk rådgivning och stöd i boendefrågor som rör hyresrätt.

Om Gårdstensbostäder

Gårdstensbostäder är en allmännyttig hyresvärd i Göteborg. Bolaget äger och förvaltar omkring 3000 lägenheter i stadsdelen Gårdsten. Bolaget ingår i den Göteborgs kommunala allmännyttiga bostadskoncern AB Framtiden. på Gårdstensbostäder bildades 1997 "för att tillsammans med de boende utveckla området socialt, ekologiskt och ekonomiskt", skriver bolaget på sin hemsida.

Sök bostad hos Gårdstensbostäder

• Gårdstensbostäders lägenheter söker du via Göteborgs bostadsförmedling, Boplats Göteborg.
  • För att få en bostad hos Gårdstensbostäder behöver du vara 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar de senaste 24 månaderna.
  • Gårdstensbostäder följer en "uthyrningsregel för utvecklingsområden" som säger att 80 procent av lägenheterna ska gå till hushåll som har en inkomst från arbete eller exempelvis studiemedel.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen

När du flyttat in, bli medlem i Hyresgäst­föreningen! Vi förhandlar hyran och stärker din trygghet som hyresgäst. Av oss kan får du svar på frågor om ditt boende och kan få hjälp av våra jurister vid en konflikt med hyresvärden. Som medlem har du även massor av förmåner och rabatter. Läs mer om medlemskapet

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.