Gothenburg City Sunset av Maximilian Martin
Maximilian Martin Adobe Stock

Göteborgs bostadskö

Genom Göteborgs bostadsförmedling Boplats kan du söka lägenhet hos 27 privata och kommunala hyresvärdar. Det kostar 200 kr per år att stå i Göteborgs bostadskö.

Den genomsnittliga kötiden i Göteborgs bostadskö är cirka sex år. Under 2020 förmedlades drygt 5 800 bostäder via Göteborgs bostadskö. Samma år var 248 473 personer registrerade i bostadskön. Ställ dig i Göteborgs bostadskö här

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!