Spårvagn i Göteborg
Adobe Stock

Familjebostäder i Göteborg

Här hittar du information om Familjebostäder i Göteborg och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Familjebostäder ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Familjebostäder i Göteborg

Familjebostäder i Göteborg har drygt 19 000 lägenheter av olika typer fördelat på omkring 450 hus runt om i Göteborg. Det är ett allmännyttigt bostadsföretag med stort fokus på att utveckla nyproduktionsprojekt med hyresrätter.

Sök bostad hos Familjebostäder i Göteborg

Lägenheterna förmedlas via Boplats.se. För att söka en lägenhet inom Familjebostäders bestånd behöver du alltså registrera dig och skapa en profil där. Både befintliga och nya hyresgäster hos Familjebostäder söker lediga lägenheter via Boplats.se.