Fiskestugor på Fårö
Jon Flobrant/Unsplash

Einar Mattsson

Som hyresgäst hos Einar Mattsson är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi finns här för dig när du behöver hjälp med boendefrågor som rör hyresrätt! Tillsammans kämpar vi för ett inkluderande samhälle med trygga och säkra bostadsområden.

Einar Mattsson startades år 1937 efter att grundaren vid samma namn flyttat från landet in till storstaden Stockholm och börjat snickra villor. Han övergick sedan till att bygga flerbostadshus.

Så kan du som bor hos Einar Mattsson bli medlem

Är du en av dem som hyr av Einar Mattsson? Då ska du bli medlem i Hyresgästföreningen där du kan vara med och påverka hyresmarknaden för både nuvarande och kommande hyresgäster. Vi kan hjälpa till att förhandla hyror, ge juridisk rådgivning och kan företräda dig vid en eventuell tvist i Hyresnämnden. Som medlem är du även med och stöttar våra samarbeten med nattvandrare och olika grannsamverkansprojekt för en trygg bostadsmiljö.

Ansök om medlemskap hos oss idag och gå med i en av Sveriges största folkrörelser! Förutom flera medlemsförmåner får du vår populära tidning Hem & Hyra direkt i brevlådan åtta gånger om året.

Vid frågor om medlemskap eller Hyresgästföreningens verksamhet är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0771-443 443 eller via vårt kontaktformulär