Hyresvärden ByggVesta
Unsplash
ByggVesta är en organisation med kontor i Stockholm, Linköping, Göteborg och Malmö.

ByggVesta

Här hittar du information om ByggVesta och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos ByggVesta ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om ByggVesta

ByggVesta är en privat hyresvärd med lägenheter i Stockholm, Uppsala, Linköping och Malmö. Bolaget utvecklar sedan 2000-talet hållbara bostadsfastigheter, främst hyresrätter och studentbostäder, och förvaltar idag omkring 4 500 lägenheter.

Sök bostad hos ByggVesta

För att hyra lägenhet hos ByggVesta behöver du ställa dig i kö via bolagets hemsida, vilket är helt gratis. När du har gjort det kan du söka lägenheter, kolla dina köpoäng och ladda upp intyg för att kunna söka en ledig lägenhet. ByggVesta tillämpar köprincip och i vissa fall först till kvarn, men uppger också att de förbehåller sig rätten att välja hyresgäst.