Sannegårdshamnen

Bostadsbolaget - Sök bostad i Göteborg

Här hittar du information om hyresvärden Bostadsbolaget i Göteborg och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Bostadsbolaget ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Bostadsbolaget

Bostadsbolaget har omkring 24 000 lägenheter av olika typer och storlekar runt om i Göteborg. Bolaget, som var det första allmännyttiga bostadsföretaget i Göteborg, är en del av Framtidenkoncernen, som ägs av Göteborgs Stadshus AB vilken i sin tur ägs av Göteborgs Stad.

Sök bostad hos Bostadsbolaget

Bostadsbolagets lägenheter förmedlas via Boplats.se För att söka en lägenhet inom Bostadsbolagets bestånd behöver du alltså registrera dig och skapa en profil där. För Bostadsbolagets lägenheter gäller att den sökande med flest dagar på boplats.se får erbjudande först.